Ved at acceptere at du fejler og møder modstand, så kommer du langt…

Sådan kommer du i gang med en ændring af din livsstil:

Lav et mål:

Det kunne være at tabe 5 kg. Målet skal være så specifikt som muligt, og det er en god ide at skrive det ned. Så har du lavet en aftale med dig selv, og du skal tage ansvar for dit valg.

Når du har sat dig et mål, så kan du gå videre til at lave en plan.

Lav en plan:

Hvor lang tid vil det tage at komme i mål? Hvad kræver det at komme i mål? Husk delmål, så du hele tiden vil opleve succes, og kan se fremgang 😊

Her er det VIRKELIG VIGTIGT at du er realistisk, og vedholdenhed er nøgleordet. Når du vil ændre din adfærd er det vigtigt at gå ind og kigge på hvilke udfordringer der kan komme undervejs, og se om du kan lave nogle strategier for hvordan du får arbejdet dig igennem de udfordringer som kommer. For at ændre adfærd er ofte meget mere komplekst end det lyder.

Et eksempel kunne være at du tit ikke når at få ordentlig frokost på arbejdet. Når du så står nede i Netto og skal handle ind, kommer der lige en kage eller en plade chokolade i kurven, som du kan spise på vej hjem. Og fordi du stadig er rigtig sulten, så overspiser du til aftensmad.

En strategi kunne være, at du tog madpakke med på arbejde, så er du ikke sulten når du skal handle. Og så tager du en eftermiddagssnack når du kommer hjem, så du kan spise en passende portion til aftensmad.

Det er også vigtigt, at du ikke tænker at alting skal køre på skinner, og at du ikke må falde tilbage til den adfærd du vil ændre, for det vil ske. Sorry, men det vil det.

Det er ikke fordi du er svag, eller ikke kan finde ud af tingene, det er fordi det er rigtig svært for din hjerne at gøre noget nyt, når du har brugt flere år på at lave den anden adfærd, og hjernen vil altid søge det der føles trygt og som du kender.

Her kan det være rigtig godt at opdele processen i delmål, igen skal de være meget specifikke, og du skal tydeligt kunne se hvornår delmålet er indfriet.

Et delmål kunne være, at du skal have madpakke med på arbejde og spise en eftermiddagssnack når du kommer hjem, og så er det kun dét du arbejder med, indtil det er på plads. Og så kan du gå videre til næste delmål på din plan.

Dette er måden jeg arbejder på, på mine online forløb, så hvis du føler du har brug for hjælp til din livsstilsændring, så står jeg klar til at give dig den støtte du har brug for til at komme i mål.

Ha en dejlig dag, og husk at have tålmodighed, så skal alting nok gå 😊

Kærligst Anna

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *